Strona główna
Lifestyle
Tutaj jesteś

Lubisz operować słowem i masz lekkie pióro? Postaw na rozwój w copywritingu!

17 lutego 2025 rozwój w copywritingu


Jeśli jesteś pasjonatem słowa i swoimi tekstami chciałbyś porywać tłumy albo interesuje Cię marketing i chciałbyś mieć większe szanse na znalezienie pracy w tym sektorze, studia podyplomowe z copywritingu będą dla Ciebie wspaniałą opcją na rozwój. Niezależnie od tego czy jesteś początkującym twórcą treści, czy bardziej doświadczonym copywriterem, odnajdziesz w nich coś dla siebie. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Kim jest copywriter?

Copywriter to osoba, której zadaniem jest tworzenie tekstów o różnym przeznaczeniu. Chociaż jego praca kojarzy się przede wszystkim z pisaniem, jego rola w firmie, a w szczególności w dziale marketingu może być znacznie szersza. Specjaliści od słowa wielokrotnie zajmują się także content marketingiem, mediami społecznościowymi, zarządzaniem lub opracowywaniem scenariuszy kampanii wideo. 

Jakie cechy powinien mieć dobry copywriter? Kreatywność to podstawa – tworzenie koncepcji i szeroko pojętego contentu wymaga znajomości aktualnych trendów marketingowych, a także świeżych pomysłów na komunikaty kierowane do odbiorców. 

Ważna jest również precyzja w wyrażaniu myśli – każde słowo ma znaczenie, a czasami to właśnie jeden dobrze dobrany zwrot decyduje o tym, czy kampania osiągnie zamierzony efekt. Taka osoba powinna również umieć pracować pod presją czasu, gdyż niejednokrotnie dotrzymywanie terminów będzie jednym z jej zadań.

Czego nauczysz się na studiach podyplomowych?

Studia z copywritingu skierowane są zarówno do osób stawiających swoje pierwsze kroki w kreatywnym tworzeniu treści, jak i obecnych pracowników działów marketingowych, którzy chcą podnieść swoje kompetencje i zainwestować we własny rozwój. W trakcie 2 semestrów nauki studenci poznają wiele technik copywriterskich, umożliwiających sprawne pisanie licznych formatów – od artykułów blogowych, poprzez teksty sprzedażowe, wizerunkowe, aż po treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych. 

Oprócz zajęć z copywritingu studenci poznają także inne aspekty marketingowe jak np. e-marketing i psychologię sprzedaży czy historię reklamy. Daje to kompleksowe spojrzenie na marketing i różne jego poddziedziny, sprawiając, że absolwenci tego kierunku stają się dobrze wykształconymi specjalistami.

Copywriter – możliwości zawodowe

Copywriterzy, którzy potrafią dopasować swój styl pisarski do określonego tonu marki i tworzą różne rodzaje treści dostosowanych do potrzeb odbiorców, są bardzo cenieni na rynku pracy. Ich możliwości zawodowe są bardzo szerokie, powiązane zazwyczaj z działaniami w sektorze marketingu przedsiębiorstw:

  • Agencje marketingowe i reklamowe – tworzenie treści reklamowych, haseł, scenariuszy czy postów na media społecznościowe. Praca w zespołach kreatywnych i udział w kampaniach dla dużych marek;

  • Firmy i korporacje – tworzenie treści na strony internetowe, blogi czy do kampanii reklamowych. Udział w opracowywaniu strategii marketingowej i budowaniu wizerunku marki;

  • Media społecznościowe – zarządzanie treściami na Facebooku, Instagramie czy TikToku. Kreowanie angażujących postów i planowanie kampanii w dynamicznym środowisku;

  • SEO i content marketing – pisanie treści optymalizowanych pod wyszukiwarki. Tworzenie artykułów, e-booków czy infografik dla firm, które chcą zwiększyć widoczność w internecie.

Atrakcyjną ścieżką dla copywriterów może być tzw. freelancing, czyli realizowanie projektów na zlecenie lub na podstawie umowy o dzieło. Ta forma zatrudnienia pozwala budować swoją markę osobistą jako ekspert ds. treści w różnych dziedzinach. Freelancerzy mają pełną dowolność wyboru, w które projekty chcą się zaangażować. Ta forma zatrudnienia jest doceniana przede wszystkim za elastyczność, możliwość pracy zdalnej oraz określenia własnej stawki za wykonane zlecenia.

Zapoznaj się z ofertą studiów podyplomowych online w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego i wybierz kierunek dopasowany do Ciebie!

Artykuł sponsorowany

Redakcja polskikraft.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów wszystkiego co aktualne, uwielbiam ciekawostki, przydatną wiedzę oraz dbanie o siebie. W naszych artykułach na pewno nie znajdziesz nużących treści a jedynie to co przydatne, a ciekawe.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

rozwój w copywritingu
rozwój w copywritingu
rozwój w copywritingu

Jesteś zainteresowany reklamą?